在新南威爾斯,雪梨所屬之洲與昆士蘭接壤的北疆有個景點叫做拜倫灣(Byron bay),跟詩人拜倫同名必非巧合,乃是開拓澳洲的英國庫克船長以拜倫爵士祖父,John Byron命名之。

Byron Bay不是重點,重點是在附近的Nimbin小鎮,因為幾次的反對禁大麻的社會運動而成名。在這裡賣大麻是半公開的行為,推廣大麻絕對是政治正確。 這些癮君子們並不如在台灣我們想像的逞勇鬥狠,或是陰暗見不得人,反之是一種透過迷幻藥進入烏托邦的美麗境界。 在天堂的人都是和善的,不是嗎? 於是一些對社會適應不良,對社會多有不滿的人們在這裡聚集他們的鬼點子,鳥主意,任何的想法似乎在這裡都可以得到一些鼓勵……

well,反正重點是要High,鼓掌叫好的High客們大概也不懂說話的人在說啥……

然而這篇文章想講的重點是在開頭這首歌- Because I got high- Afroman. 很妙的不負責任風格,人生嘛,到底該多認真? 修身齊家治國平天下? 還是……來Get High?

"Because I Got High"
It、s Like, I don、t care about nothin man,
roll another blunt, Yea (ohh ohh ohh),
La da da da da da La, Da Daaa,
La da da da, La da da da, La da da daaa

因為我High翻了
就像,我什麼也不在乎,兄弟。
再捲一管爽的,耶~喔喔~

La da da da da da La, Da Daaa,
La da da da, La da da da, La da da daaa

I was gonna clean my room until I got high
I was gonna get up and find the broom but then I got high
my room is still messed up and I know why (why man?) yea heyy,
- cause I got high
(La da da da da da da da da)

我本來打算打掃房間的,直到我High了。
我本來打算起床找掃把,可然後我就High了。
我房間還是亂到不行,而且我知道為什麼~
(兄弟,為什麼?)  耶嘿~

因為我High了。
(La da da da da da da da da)

I was gonna go to class before I got high
I coulda cheated and I coulda passed but I got high
(La da da da da da da da da)
I am taking it next semester and I know why, (why man?) yea heyy,
- cause I got high
(La da da da da da da da da)

我本來打算去上課,直到我High了。
我可以作弊而且會過,可是我high了。
(La da da da da da da da da)
我下學期會重修,而且我知道為什麼。
(兄弟,為什麼?)  耶嘿~

因為我High了。
(La da da da da da da da da)


I was gonna go to work but then I got high
I just got a new promotion but I got high
now I、m selling dope and I know why (why man?) yea heayy,
- cause I got high
(La da da da da da da da da)

我本來打算要去工作,可然後我就High了。
我才剛被提拔晉陞,可是我High了。
現在我在賣迷幻藥而且我知道為什麼。
(兄弟,為什麼?)  耶嘿~

因為我High了。
(La da da da da da da da da)

I was gonna go to court before I got high
I was gonna pay my child support but then I got high
they took my whole paycheck and I know why (why man?) yea heayy,
- cause I got high
(La da da da da da da da da)

我本來打算去法院,在我High了以前。
我本來打算繳孩子撫養金,可然後我High了。
他們把我的薪水全拿去了,而我知道為什麼。(兄弟,為什麼?)  耶嘿~

因為我High了。
(La da da da da da da da da)

I wasn't gonna run from the cops but I was high
I was gonna pull right over and stop but I was high
(La da da da da da da da da)
Now I am a paraplegic and i know why (why man?) yea heayy,
- because I got high
(La da da da da da da da da)

我本來沒打算落跑給警察追,但我那時正High。
我本來打算靠邊停車,但我那時正High。
(La da da da da da da da da)

現在我下半身沒有感覺,而我知道為什麼。(兄弟,為什麼?)  耶嘿~
因為我High了。
(La da da da da da da da da)

I was gonna pay my car note until I got high
I wasn、t gonna gamble on the boat but then I got high
now the tow truck is pulling away and I know why (why man?) yea heyy,
- because I got high
(La da da da da da da da da)

我本來打算付我的汽車頭期款,直到我High了。
我本來沒打算在船上賭博,可然後我就High了。
現在拖吊車正在把車拖走,而且我知道為什麼。
(兄弟,為什麼?)  耶嘿~
因為我High了。
(La da da da da da da da da)

I was gonna make love to you but then I got high
I was gonna eat yo pussy too but then I got high
now I、m jacking off and I know why, yea heyy,
- cause I got high
(La da da da da da da da da)

我本來打算跟你做愛,可然後我就High了。
我本來也打算吃你的小妹妹,可然後我就High了。
現在我在打槍,而且我知道為什麼。
(兄弟,為什麼?)  耶嘿~
因為我High了。
(La da da da da da da da da)

I messed up my entire life because I got high
I lost my kids and wife because I got high
now I、m sleeping on the sidewalk and I know why (why man?) yea heyy,
- cause I got high
(La da da da da da da da da)

我毀了我整個人生,因為我High了。
我失去我的老婆孩子,因為我High了。
我現在睡在人行道,而且我知道為什麼。
(兄弟,為什麼?)  耶嘿~
因為我High了。
(La da da da da da da da da)

I、m gonna stop singing this song because I、m high
I、m singing this whole thing wrong because I、m high
and if I dont sell one copy I know why (why man?) yea heyy,
- cause I、m high
La da da da da da, La da da da, Shoop shooby doo wop.
Get jiggy wit it, skibbidy bee bop diddy do wahhh

我正打算不唱這首歌,因為我正High。
我在唱這整件事都是錯的,因為我正High。
而且如果我一張唱片都沒賣出去,我知道為什麼。(兄弟,為什麼?)  耶嘿~
因為我正High。
La da da da da da da da da Shoop shooby doo wop.
Get jiggy wit it, skibbidy bee bop diddy do wahhh

 

 

 

還有調侃英國首相布萊爾的變調版

[Blair]

I was supposed to address party members - but I got high (Ohhhhhh)
I was preparing Prime Ministers question time when I was high
Ohh, I behaved curiously on GMTV, and here is why
Ohh, 'cause I was high
'cause I was high
Because I was high

[布萊爾] --英前首相

我本來應該向黨員致詞,但我High了(喔~~)
我本來在準備首相提問時間,當我正high。
喔,我在GMTV舉止古怪,而這就是原因~
喔,因為我那時正High,
因為我那時正High~~


[Hague]
I was going to win the election, but I got high
I was going to unite the party, but I was high
I never had my chance to save the pound and here is why
Ohh, 'cause I got high
'cause I got high
Because I got high

[黑格] --英保守黨政治人物
我本來打算贏這場選舉,但我High了
我本來打算團結政黨,但那時我正high。
我從來沒有拯救英鎊(匯率)的機會,而這是為什麼。
喔~,因為我High了,
因為我High了。

[Major]
I was going to have some tea, but I got high
I was going to bake Norma a scone, but I got high
Oh, I'm sitting quietly with a somewhat glazed expression and the reason is such
Ohh, Because I got high
Because I got high
Because I got high

[梅澤] -- 英前首相 1990-1997
我本來打算喝點茶,但我High了。
我本來打算幫諾曼烤個餅,但我High了。
喔,我靜靜的坐著,和什麼呆滯的措辭,而如此原因是…
喔~,因為我High了,
因為我我High了。

[Thatcher]
I was going to stop interfering, but I got high
I was going to retire gracefully but I got high
I was going to go on for another term but now I know why
Because I got high
Because I got high
Because I got high (I've got the munchies)
[特徹]
我本來打算停止干預,但我High了。
我本來打算幽雅的退休,但我High了。
我本來打算再續一次任期,但現在我知道為何…
因為我High了,
因為我High了,
因為我我High了(我已經拿到零嘴了。)。

[Blair]
I was going to be tough on crime, but I got high
Ohh, I was going to imporve the NHS but I was high
I'm starting to find Anne Widdicombe rather attractive and I know why
Ohh, Because I got high
Because I got high
Because I got, umm, y'know, uh, high
Ohhhhhh ...

[布萊爾]
我本來打算對治安用鐵腕,但我High了。
喔,我本來打算改善NHS(國家醫療系統),但我那時很High。
我開始發現安‧威狄寇頗有姿色,而我知道為什麼…
喔~,因為我High了,
因為我High了。
因為我…恩…你知道的,High了。

喔~~~

調侃運動員Michael Phelps 服用禁藥的改寫歌詞。

 

 

 

Kuso改編,Because we were white(因為我們太白)

 

 

太白可以參考這篇的相反…

arrow
arrow
    全站熱搜

    deadly 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()