囚犯,在自己的心籠裡。

逃出心籠後是誰在追捕? 是自己的靈魂。

我是誰? 我是誰?

在被嗓音迷惑之後,在被吊住胃口之後,
追著胡蘿蔔踉蹌著,期期艾艾跌跌撞撞,
搔破頭皮不得其法,掐心束頸莫名其妙。

妳說甚麼都好,妳說甚麼都對,然後我到哪裡去了?

目標跟路途可能是矛盾的,
不斷朝著目標前進,結果永遠在繞圈圈。
閉上眼精随心而行,也許恰好命中目標。

是不是如風吹草偃,
前一刻妳眼裡有星星,說氣如蘭編織美麗話語。
這一刻妳眼裡有風霜,吐氣生寒凝結熱情滿腔。

前一刻我百般感動卻無動於衷,
這一刻我千般困擾卻無計可施。

妳的名字叫做女人,女人的名字叫弱者,
但這弱者卻蘊含著最強大的韌性與魔法。

我是誰?
妳縈繞在我心也是我的幸福!
我是誰?
妳拉扯著我心也是我的幸運?
我是誰?

當我跟著妳的腳步繞著圈圈,我會失去方向。
當我帶著對妳思念踏出腳步,妳會在我心中。

在乎是很巧妙的東西,存在相對於不存在,
是不是當我不斷的思念妳,所以反而顯得我的存在單薄?

我是我,我在思索,我在學習,我在珍惜緣分。

然而卻發現,不得其法的珍惜,以為是呵護的在意,
卻是一種溫柔的窒息,緩慢的謀殺。
受害者,是這段緣分。

於是,冷淡也一種在乎?!  好像有點領悟。
免於情感過度投入,而期待太多,進而傷害關係?

但情感的投入缺乏,那麼沒有硝煙也沒有溫度,
沒有期待的情感,又算得上甚麼關係?

兩極之間,擺盪。

 

[VALJEAN]
He thinks that man is me
He knew him at a glance!
That stranger he has found
This man could be my chance!
Why should I save his hide?
Why should I right this wrong
When I have come so far
And struggled for so long?
If I speak, I am condemned.
If I stay silent, I am damned!
I am the master of hundreds of workers.
They all look to me.
How can I abandon them?
How would they live
If I am not free?
If I speak, I am condemned.
If I stay silent, I am damned!
Who am I?
Can I condemn this man to slavery
Pretend I do not feel his agony
This innocent who bears my face
Who goes to judgement in my place
Who am I?
Can I conceal myself for evermore?
Pretend I'm not the man I was before?
And must my name until I die
Be no more than an alibi?
Must I lie?
How can I ever face my fellow men?
How can I ever face myself again?
My soul belongs to God, I know
I made that bargain long ago
He gave me hope when hope was gone
He gave me strength to journey on
[He appears in front of the court]
Who am I? Who am I?
I am Jean Valjean!
[He unbuttons his shirt to reveal the number tattooed to his chest]
And so Javert, you see it's true
That man bears no more guilt than you!
Who am I?
24601!

arrow
arrow
    全站熱搜

    deadly 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()